Sunday, April 17, 2022

 R Õ I V A D / S T Y L E


Nagu mu foto blogi jälgijad teavad, olen ma tegelenud sellega juba üsna pikalt - 6 aastat ja viimased 2 olen photoshootidel lisaks kõigele muule olulisele, rõhku hakanud panema ka rõivastusele. Mulle on tõesti hakanud meeldima stilistika tegemine... endale :D Oeh ma olen seda kahte rida juba mitu korda proovinud kirjutada, sest ma ei ole eriline sõnasepp :D Aga igatahes, seekordne postitus on hoopis riiete teemal, sest ma ei ole enda postitustes maininud šoppamise kohta seni midagi, samuti palju need maksnud on  või kuidas üleüldse blogimine mind selles osas muutnud on. Umbes pool minu garderoobist on pärit kaltsupoodidest (taaskasutus) ja tuleb tunnistada, et mu parimad leiud ehk pärlid ongi nendest pärit! 

//As the followers of my photo blog know, I have done it already 6 years and for the last 2 years I've been focusing more on clothes in addition to everything else what's important in photoshoots. Oh, I've tried to write these two lines many times now, I guess I wasn't born with a special writing talent... Anyways, this post is only about clothes, because I haven't mentioned my shoppings before. Also, neither how much they cost   or how blogging in general has changed me regarding this subject. About half of my wardrobe comes from second hand and I have to admit that my best finds or pearls come from them!   


Pruun Vila kasukas, mille ostsin Paide Uuskasutuskeskusest 1€ eest. Kas pole mitte hea diil? ;) 

// Brown Vila coat, which I bought from Paide Uuskasutuskeskus, cost only 1 euro. Isn't that a great deal? ;) 

 
 
Roosa vintage mantel (Monton), heleroosa sall ning valge barett on väga hea leid Paide Uuskasutuskeskusest ning kokku maksid need täpselt 2,50€(mantel 1 eur, sall 0,50 senti ja barett 1 eur). Täitsa uskumatu ikka!:D Mäletan, kuidas astusin poodi sisse ja see mantel jäi mulle sekundiga silma! Kõnetas koheselt ja haarasin proovikabiini kaasa ning sobis kui valatult. Ma usun väga sellesse, et kui ikka kõnetab, siis see on midagi Sinu jaoks :) Mantli juurde vaatasime emaga kohe salli ning bareti. Sellist outfiti kandes oli alguses ikka päris harjumatu ja lõi enesekindluse isegi veidi kõikuma, sest ma polnud elusees varem vintage'i kandnud. Olin varasemalt tunnistanud ainult mütsi ja cap'i. Minu jaoks on barett olnud alati kauge 60ndate-80ndate stiil ja naljakas oligi, kui ema ütles, et tema lapsena kandis sellist riietust. Aga hei - mood ju pidigi korduma. Lihtsalt ma poleks enne arvanud elusees, et mina panen bareti üks hetk pähe ja selleks ei läinud isegi 40 aastat, et vähe küpsema daamina antud peakatet kanda :D.
Keila lennuki juurde sattusin ma tänu Instagramile. Surfates äpis leidsin ma võõra inimese foto just selle vaatamisväärsuse juures. Ütlesin sõbrannale, et tahan ka sinna minna aga tekkis küsimus, mis ma selga panen? Nagu alati :D Ja teadsin, et ma tahan lõpptulemusena (järeltöötlusega) saavutada vastava aja vibe'i, seega midagi fancyt ei tulnud minu jaoks kõne allagi, vaid tegin kapin ukse lahti, silmasin seda roosat mantlit ja nii see läks. 

// Pink vintage coat (Monton), a light pink scarf and a white beret are a very good find from Paide Uuskasutuskeskus and they cost together exactly 2,50€ (coat 1 eur, scarf 50 cents, beret 1 eur). Quite unbelievable, I'd say! I remember how I entered the store and the coat caught my eye immediately. Tried it on and it was perfect for me. I really believe if something catches your eye or gut feeling says this is it, then it must be the right thing :) Then we also picked a matching scarf and a beret. Wearing this kind of outfit was quite unusual for me and even made me feel unconfident because I had never worn a vintage-looking item before. Previously I had worn only a hat and a cap. For me, the beret has always been a distant 60s-80s style, and it was funny when my mother said she wore such clothes as she was a child. But hey - fashion had to be repeated, right? I just would have never guessed that I will put a beret on my head before I even get 40! 


Kleit (Asos) on taas Paide Uuskasutuskeskusest. Maksis 6€. Mul oli vaja enne suve algust täiendada enda kleidivaru. Mulle meeldib esiteks, et see kleit on päris pikk, lilleline ja külgedel on ägedad "augud", mis lisavad efekti. Kui varem mainitud "see kõnetas mind koheselt" lause nüüd korraks ära unustada, siis see kleiduska pani mind alguses natuke kahtlema aga peale korra kandmist hakkas veelgi meeldima. 

// The dress (Asos) is from Paide Uuskasutuskeskus and cost 6 euros. I like, first of all, that this dress is quite long, floral and has "holes" on the sides that add an effect. If we forget about the previously mentioned phrase "it spoke to me immediately", then this dress made me a little skeptical at first, but after wearing it, I started to like it even more.


Seda sinist kleidikest pole ma küll ühelgi photoshootil kandnud, kuid ostsin selle eelneva kleidiga koos ja maksis 5€. Väga mõnus õhuline suvekleit :) 

// I haven't worn this blue dress on any photoshoot, but I bought it with the previous dress and it cost 5 euros. Very nice airy summer dress :)


 See "Pikk must kleit" on väga hea leid Tallinna Magistrali Kirbukast. Kleit maksis 5€ ja läksin poodi eelkõige mõttega midagi uut pildil kanda, kuid sobib see ka pidulike sündmuste puhul või näteks restorani sööma minekuks jne.

// This long black dress is from Tallinna Magistral's second hand shop. It cost 5 euros. Actually I went to the store with the idea to find something new to wear during a photoshoot, but it is suitable also for different festive events or, for example, to go to restaurant etc.

See sinine mantel (Itaalia päritolu) on Tallinna Sarapuu kirbukast ja maksis 27€. Kusjuures kõige kallim ost, mida kaltsukatest teinud olen. Mantel ei olnud tuntud inimese boksis. Mulle jäi sinine värv silma ning vaatasin, et hea pikk ja vöö aksessuaariks peal, nägi hea välja ja sobis kui valatult :) Kahtlemata ostsin ära. 

// This blue coat (of Italian origin) is from Tallinna Sarapuu flea market and cost 27 euros. By the way, it is the most expensive purchase I've made from second hands. I noticed this really nice blue color and also the belt as the accessory on it, looked good and fit perfectly. No doubt I bought it. 

Kudumilaadne triipudega kleit on Humanast ja maksis 8€. Natuke liiga veniv teine aga muidu hea soe. 

// The knitted dress with stripes is from Humana and cost 8 euros. A little too stretchy, but otherwise warm :)


Kui mu mälu mind alt ei vea, siis ehk ostsin pintsaku (H&M) Paide Marina kirbukast. Maksis 5€. See on vanem ost kui teised eelnevad ja kandnud olen rohkem kui 2 aastat. 

// If my memory isn't letting me down, I think I bought this blazer (H&M) from Paide Marina flea market. It cost 5 euros. This is an older purchase than others before mentioned, which I have worn more than 2 years now. 


Millised on kaltsukates poodlemise plussid? 

1) Odav - Olenevalt muidugi kaltsukatest ja uuest väljapandud kaubast, mis on alati kallim. Samuti nt Sarapuus on ülerõivaid, mille originaalhind võib ulatuda vabalt üle tuhande euro, müüki on aga pandud mõnesaja euroga. On mujal ka neid päevi, mil kogu kaup 0,50 senti kuni 1 euro ja voilaaa.. jaht võib alata!

2) Saab eksperimenteerida - ma ei mõtle selle all stiilipeoks valmistumist ja x kostüümi ostmist (mida saaks vabalt ka laenutada kuskilt), vaid erineva ajastusega riideid nagu eelnevalt mainitud minu vintage-mantel. Ma pole kunagi üheski Humana Vintages käinud, aga Paide Uuskasutuses on kõik riided koos, olenemata sellest, kas tegu on 60ndate-80ndatega või tänapäevase kiirmoega. Ja tõesti, ma olen tänu sellele palju rohkem hakanud tähelepanu pöörama riietusele, mitte ainult photoshootide tarbeks, vaid ka igapäevaselt. Märkusena lisaks, et eks ka vanus võib kindlasti mängida rolli aga enne selle blogi loomist oli mul ikka suht ükskõik, mis ma seljas kandsin. Praegu ütleks, et meeldib klassikaline ja ajatu stiil, kuid nagu kõige muuga elus, on päris lahe ka riietega eksperimenteerida. Oma pildistustel olen alati täheldanud detaile, mis on riietel küljes, ja lasknud neid jäädvustada, et lisada põhipiltide vahele, arvan, et nii on huvitavam jälgida. 

3) Originaalne - mulle meeldib, kui soetan midagi, mida teistel seljas pole ja tänava peal või seltskonnas ei saa kommentaare, et kellegil on samasugune kapis. Üldjuhul on kaltsukas ühest rõivast üks eksemplar :)

4) Varia - leiab ka kõike muud peale riiete. Näiteks, on mulle hakanud meeldima antiikmööbel, olen ostnud kaks teetassi, puhtalt sellepärast, et need olid nii ilusad ja jäid silma mulle. Vanasti ma täiega pelgasin kõiki kaltsupoode ja kirbukaid, aga nüüd ma käin huviga nendes, vahel on tunne nagu oleks muuseumis :D

Millised on kaltsukates poodlemise miinused?

Ma oskan siia tuua ainult ühe miinuse ja selleks on pärlite vähesus :D See tähendab, et vähemalt mina isiklikult, leian midagi ägedat pigem harva. Või kui leian, siis on kahjuks vale suurus.

Lõpetuseks ütleks, et olenemata pangakonto rahalisest seisust, tasub kaltsupoodi ka vahel tšekata, sest võid leida midagi, mis osutub pikaaegseks lemmikuks. Ja muidugi rääkida kõikidele sõbrannadele/sõpradele oma uuest ostust, eriti kui on väga hea hinnaga saadud, võib nii mõneski kaasmaalases kadedust tekitada!

// 
What are the pros of second hand shopping?

1) Cheap - Depending on the different shops and new items, which are always more expensive, there are days where all the goods are only 50 cents to 1 euro, so voilaaa.. the hunt can begin! :D 

2) Experiment - I don't mean shopping for a style party and buying a party costume (which can be borrowed from somewhere), but clothes from different era, like my vintage coat mentioned earlier. I've never been in Vintage Humana, but Paide Uuskasutus sell all the clothes together, whether it's 60's or 80's or modern fast fashion. And really, I've started to pay a lot more attention to clothing, not only for photoshoots but also on a daily basis. As a remark, age can certainly play a role, but before this blog, I didn't really care what I wore. At the moment, I would say I like classy and timeless style, but also dresses and sweatpants, and as everything else in life, it is pretty cool to experiment with clothes. Also, in my photos I always pay attention to details. I love to take detail photos to put them between the main photos. I think it makes posts more interesting :)

3) Original - I like it when I buy something others don't have and I don't get comments that someone has the same item. In general, in second hand's there is only one copy of everything. 

4) Varia - can find everything else besides the clothes. Antique furniture, kitchen accessories, books, art like paintings, old mirrors and this list goes on and on.. sometimes I think like I'm in a museum :D 

What are the cos of second hand shopping?

I can bring only one downside here, and that is the scarcity of best findings/pearls. It is a rare thing to find them. Or, if I find, it's unfortunately often the wrong size. 

So regardless of the numbers on the bank account, it is worth sometimes checking the second hands, because you can find something that turns out to be favourite. And of course telling all your besties about your new purchase, this can bring out a little bit of jealousy :)